Положення про систему та механізми забезпечення академічної доброчесності

25.Тра.2021
Положення про систему та механізми забезпечення академічної доброчесності
СХВАЛЕНО

педагогічною радою ЖПШ №11 ЖМР 

Протокол №3 від 19.02.2021 року 

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом директора ЖПШ №11 ЖМР

№12 від 26.02.2021 року

                                             

Положення про систему та механізми забезпечення академічної доброчесності

у Житомирській початковій школі №11 Житомирської міської ради

1. Метою системи забезпечення академічної доброчесності є формування в ЖПШ №11 ЖМР системи демократичних відносин між учасниками освітнього процесу, розвиток корпоративної культури, забезпечення академічної свободи і сприятливого морально-психологічного клімату в колективі та підвищення авторитету закладу.

2. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання та виховання з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.

3. Порушенням академічної доброчесності згідно ст.42 п.4 Закону України «Про освіту» вважається: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, обман, хабарництво.

4. Академічна доброчесність та корпоративна етика у ЖПШ №11 ЖМР впроваджується через систему принципів: законності, чесності, взаємоповаги, ввічливості, справедливості, відповідальності, прозорості, толерантності.

5. Кожен член колективу ЖПШ №11 ЖМР наділений правом вільно обирати свою громадянську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.

6. Офіційне висвітлення діяльності ЖПШ №11 ЖМР та напрямів його розвитку може здійснювати директор або особа за його дорученням.

7. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, викладеною з перекрученням фактів, наклепницькою, ображає людину або може завдати іншої серйозної шкоди ЖПШ №11 ЖМР, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

8. Гідними для учасників освітнього процесу закладу є: шанобливе ставлення до символіки та традицій закладу, дотримання Правил внутрішнього розпорядку, культура зовнішнього вигляду співробітників та учасників освітнього процесу, дотримання правил високих стандартів ділової етики у веденні переговорів, у тому числі телефонних. Переговори мають вестися у спокійному, ввічливому, доброзичливому тоні, що сприяє створенню позитивної репутації ЖПШ №11 ЖМР загалом.

9. Неприйнятним для усіх членів спільноти колективу є: навмисне перешкоджання навчальній чи трудовій діяльності членів спільноти, участь у будь-якій діяльності, що пов`язана з обманом, нечесністю, підробкою та використанням підроблених офіційних документів, перевищення повноважень, що передбачені посадовими інструкціями, контрактами; ведення в закладі політичної, релігійної та іншої пропаганди; використання мобільних телефонів під час навчальних занять, нарад або офіційних заходів, крім випадків, де їх використання є необхідним; вживання наркотичних речовин, алкогольних напоїв, паління в закладі, у тому числі і електронних сигарет, поява у закладі у стані алкогольного, наркотичного та токсичного сп’яніння; пронесення у заклад зброї, використання газових балончиків та інших речей, що можуть зашкодити здоров`ю та життю людини.

10. Етика та академічна доброчесність забезпечуються:

   Педагогічними працівниками шляхом:

✧ надання якісних освітніх послуг з використанням у практичній професійній діяльності інноваційних здобутків у галузі освіти;

✧ обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;

✧ незалежної професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;

✧ підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, вчасного проходження підвищення кваліфікації;

✧ дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

✧ об`єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;

✧ здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

✧ інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення.

11. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності:

11.1. При прийомі на роботу працівники знайомляться із даними вимогами після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку закладу.

11.2. Вимоги доводяться до батьківської громадськості на зборах, а також оприлюднюються на сайті закладу.

12. Вихователь-методист, яка відповідає за методичну роботу:

12.1. забезпечує інформування шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікації, на конкурси різного рівня з метою попередження порушень академічної доброчесності;

12.2. використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує педагогам сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

12.3. Педагогічні працівники у процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності.