Аналітична довідка за результатами діагностичного обстеження дітей дошкільного віку
(за вимогами Базового компоненту дошкільної освіти)
Відповідно до завдань річного плану роботи Початкової школи № 11 міста Житомира (дошкільний підрозділ) на 2022/2023 н.р., із вересня по листопад вивчався стан організації освітньої роботи з дошкільниками, результативність освітнього процесу у закладі.
Наслідки вивчення освітнього процесу свідчать про те, що освітня робота впродовж І кварталу 2022/2023 навчального року ведеться на належному рівні та направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду; виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти; оновленої програми «Українське дошкілля», забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
З метою забезпечення якісної та доступної дошкільної освіти, виховання здорової та компетентної особистості у закладі функціонує 8 груп, де виховується 167 дітей від 1,8р. до 6-ти років.
Групи укомплектовані за віковими ознаками відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей в дошкільному закладі.
Заслуговує на увагу, що вихователі дошкільного закладу творчо проводять різні типи та види занять: інтегровані, комплексні, комбіновані, ігрові, підгрупові, індивідуальні, фронтальні. Освітній процес у дошкільному закладі будується згідно з віковими та індивідуальними особливостями дітей, педагоги намагаються спрямувати педагогічний процес на всебічний розвиток дитини, під час організації будь–якого педагогічного впливу на дошкільників спираються на індивідуальний розвиток кожної дитини.
МОНІТОРИНГ
сформованості компетентностей у дітей дошкільного віку
за освітніми напрямами у межах Базового компонента дошкільної освіти України
за І півріччя 2022 – 2023 н. р.
Початкова школа №11 міста Житомира – дошкільний підрозділ
Вікова група (кількість дітей) | Освітній напрям «Особистість дитини» | Освітній напрям «Дитина у соціумі» | Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі» | Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» | Освітній напрям
«Гра дитини» |
Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» | Освітній напрям «Мовлення дитини» | |||||||||||||||||||||
Рівень сформованості компетентностей (%) | ||||||||||||||||||||||||||||
В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | В | Д | С | Н | |
Ясельна група
|
0% | 32% | 39% | 29% | 14% | 26% | 25% | 35% | 15% | 32% | 16% | 37% | 9% | 37% | 26% | 28% | 17% | 25% | 31% | 27% | 9% | 25% | 27% | 39% | 2% | 18% | 35% | 45% |
Старша ясельна група | 20% | 21% | 39% | 20% | 9% | 34% | 35% | 22% | 25% | 23% | 29% | 23% | 31% | 17% | 38% | 14% | 28% | 19% | 40% | 13% | 14% | 30% | 41% | 15% | 3% | 41% | 46% | 10% |
Молодша група
|
28% | 52% | 11% | 9% | 14% | 42% | 28% | 16% | 27% | 44% | 18% | 11% | 33% | 37% | 11% | 19% | 31% | 14% | 31% | 24% | 19% | 36% | 31% | 14% | 9% | 40% | 41% | 10% |
Середня група №1
|
30% | 54% | 10% | 6% | 41% | 41% | 18% | 0% | 34% | 38% | 28% | 0% | 34% | 37% | 29% | 0% | 37% | 55% | 8% | 0% | 36% | 46% | 18% | 0% | 34% | 35% | 30% | 1% |
Середня група №2
|
28% | 48% | 23% | 1% | 38% | 42% | 20% | 0% | 32% | 42% | 26% | 0% | 32% | 39% | 29% | 0% | 35% | 54% | 11% | 0% | 35% | 48% | 17% | 0% | 31% | 38% | 31% | 1% |
Старша група
|
49% | 33% | 18% | 0% | 48% | 38% | 14% | 0% | 42% | 44% | 14% | 0% | 35% | 41% | 24% | 0% | 58% | 34% | 8% | 0% | 46% | 38% | 16% | 0% | 39% | 46% | 14% | 1% |
Логопедична група №1 | 37% | 47% | 16% | 0% | 44% | 40% | 16% | 0% | 36% | 53% | 11% | 0% | 51% | 25% | 24% | 0% | 61% | 31% | 8% | 0% | 49% | 33% | 18% | 0% | 0% | 39% | 61% | 0% |
Логопедична група №2 | 22% | 51% | 22% | 5% | 35% | 47% | 18% | 0% | 30% | 57% | 13% | 0% | 47% | 27% | 26% | 0% | 38% | 51% | 11% | 0% | 42% | 37% | 21% | 0% | 0% | 34% | 66% | 1% |
ПРОПОЗИЦІЇ:
1.Вважати організацію освітньої роботи в Початковій школі №11 (дошкільний підрозділ) на належному рівні.
2.Вихователю – методисту Іваницькій І.В. – підготувати для вихователів консультації з актуальними темами.
3.Вихователям з січня по травень 2023 року:
- Поповнити картотеку ігор за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти.
- Дотримуватись структури та методики проведення занять з усіх розділів програми.
- На заняттях із конструювання, під час оцінки колективної роботи вихователь повинен враховувати не тільки якість готової продукції, але й сам процес спільної діяльності, заохочуючи прояв у групі поваги одне до одного, ініціативу у складанні оригінальної конструкції, уміння мотивувати свої пропозиції, домовлятися одне з одним.
- Оновити та поповнити до травня 2023р. атрибутами куточок сюжетно-рольових ігор .
- Продовжити роботу щодо формування у дітей стійкого інтересу до різних видів рухової діяльності, з метою досягнення позитивних результатів у здоров’язбереженні дітей.
- Варіативно застосовувати ефективні профілактичні інноваційні оздоровчі технології: елементи художньої гімнастики, пальчикової гімнастики, дихальної та звукової гімнастики, психогімнастику.
- Під час занять з образотворчої діяльності продовжувати формувати в дітей навички зображувальної діяльності.
- Особливу увагу звернути на виховання культури праці. Чітко стежити за виконанням мети й послідовності трудових процесів, ураховуючи фактор часу в роботі.
- Прослуховувати з дітьми класичні музичні твори, переглядати репродукції картин, з метою формування ціннісного ставлення до природи.
- Продовжувати вчити дітей старшого дошкільного віку графічно зображати речення, визначати кількість речень у тексті, самостійно описувати предмети, речення складають переважно прості (з 3-4 слів), збагачувати активний словник дітей.
- Вихователям групи старшого дошкільного віку не обмежувати активності дітей на заняттях, даючи можливість кожній дитині обдумати відповідь, довести її до логічного завершення, передбачити варіативність. Уникати трафаретних відповідей.
- Планувати та проводити групову та індивідуальну роботу зі звукової культури мовлення.
- Здійснювати диференційований підхід за рівнем розвитку дітей при підборі завдань.
4.Практичному психологу з січня по травень 2023 р.:
- Систематично проводити профілактику дезадаптації новоприбулих дітей.
- Здійснити поглиблену психолого-педагогічну діагностику дітей, виявити їх індивідуальні особливості, розвиток пізнавальних та особистісних якостей, динаміку їх розвитку при переході з однієї вікової групи до іншої.
- Надати до березня 2023 р. рекомендації вихователям щодо організації роботи з дітьми, які мають високий та низький рівень розвитку.
5.Музичному керівнику – Волівецькій А.Р.:
- Продовжити роботу щодо створення умов для культурно-формувального простору та розвивального музично-естетичного і предметного середовища в закладі.
- Планувати та використовувати музичні інструменти у роботі з дітьми на заняттях.